Frukt

Skolefrukt

Skolefrukt kan bestilles på www.skolefrukt.no. Den mest vanlige skolefrukten er eple. I tillegg vil det deles ut ulike frukter grønnsaker i løpet av en uke. Det vil kunne være banan, pære, gulrot, kiwi, appelsin, klementin, nektarin eller fersken. Et sunt og godt mellommåltid!

Skolemelk jente

Skolemelk og juice


Det er nå klart for bestilling av skolemelk og juice på www.skolelyst.no. Her finner du også hvilke produkter som tilbys og priser. Nytt av året er at du kan velge ulike produkter på ulike dager, og du kan velge om du vil betale hver måned eller for hele året på en gang. På 10. trinn betaler ikke elevene for melk/juice i etter 14. mai, da det er eksamen og skoleturer, og dermed mindre tilstedeværelse på skolen. På 8. og 9. trinn betaler ikke elevene for uke 24 og 25, da det er mange aktiviteter utenfor skolen. Derfor vil foreldre som har barn på flere trinn oppleve at totalprisen kan bli litt forskjellig.

Aktuelt

Opplæringsloven kapittel 9a-2

Viktig informasjon skoleåret 2017/2018

11. august 2017


Årets informasjonshefte
Også i år har vi utarbeidet et informasjonshefte til elever og foresatte. Dette blir trykt opp til 8. trinn, men vi legger det også ut her, slik at det også er tilgjengelig for 9. og 10. trinn. For alle kan det være greit å ha heftet digitalt, da det er mange lenker i dokumentet.

Alle elever har rett til et trygt og godt skolemiljø som fremmer helse, trivsel og læring.
1. august 2017 ble kapittel 9a i opplæringsloven, som gjelder elevenes skolemiljø, endret. Den nye loven sikrer elever sterkere rettigheter i forhold til et godt psykososialt miljø. Mer informasjon fra Utdanningsdirektoratet finner du her.

Endringer i ledelsen
Tidligere rektor Ronny Engan har gått over i ny stilling ved Byåsen videregående skole. Ny rektor vil være tilsatt fra 1. januar 2018. Høsten 2017 er Bodil Furuhaug Westby konstituert rektor.

Frukt

Skolefrukt

05. september 2017

Skolefrukt kan bestilles på www.skolefrukt.no. Den mest vanlige skolefrukten er eple. I tillegg vil det deles ut ulike frukter grønnsaker i løpet av en uke. Det vil kunne være banan, pære, gulrot, kiwi, appelsin, klementin, nektarin eller fersken. Et sunt og godt mellommåltid!